1756 kilometrów na Zachód ...

Blog o emigracji, życiu we Francji i podróżach. Notatki osobiste.

Amanohashidate i niebiański most w Japonii

madamebonheur

Podczas podróży do Japonii wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę do Amanohashidate. Jest to niewielka miejscowość, oddalona  ok. 100 km na północny zachód od Kyoto. Znajduje się tam tzw. „most do nieba”, który oddziela Zatokę Miyazu od Morza Japońskiego. W rzeczywistości jest to wąski pas lądu o długości 3,5 km i szerokości 35 - 100 m. Warto wiedzieć,  że miejsce to uchodzi za jeden z „trzech cudów Japonii”, czyli najpiękniejszych widoków, jakie można zobaczyć na terenie całego kraju.

Przyjazne turystom linie kolejowe JR nie dojeżdżają do samego Amanohashidate, dlatego po drodze należy się przesiąść w pociąg obsługiwany przez innego,  prywatnego przewoźnika. Wtedy też można się zaopatrzyć u konduktora w dokument zwany Amanohashidate Pass. Koszt tej przepustki wynosi 1600 jenów na osobę, jednak w zamian możemy skorzystać z promu, kolejki górskiej i wypożyczalni rowerów, które znajdują się na miejscu. Posiadając przepustkę nie musimy też kupować dodatkowego biletu kolejowego na trasę pomiędzy ostatnim przystankiem należącym do linii JR, a Amanohashidate. Dzięki temu można zaoszczędzić naprawdę dużo pieniędzy!

Amanohashidate kolejka górska Japonia

Będąc na miejscu, korzystaliśmy ze wszystkiego. Najpierw przepłynęliśmy promem wzdłuż mierzei i wysiedliśmy u stóp góry Nariai. Potem wjechaliśmy na szczyt wyciągiem krzesełkowym i podziwialiśmy piękną panoramę okolic z tarasu widokowego, a na koniec przejechaliśmy cały odcinek lądu rowerem i spędziliśmy trochę czasu na piaszczystej plaży. Wokół nas znajdowało się tylko morze i tysiące sosen.

Amanohashidate__13

Komentarze (3)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Iwona] *.dynamic.gprs.plus.pl

Całkiem ciekawe miejsce. Jakie tam są ceny?

• Gość: [Magda] *.range86-150.btcentralplus.com

Super wycieczka, również odwiedzilam Amanohashidate w zeszlym roku. :)

• Gość: [Madame Bonheur] *.fbx.proxad.net

[Iwona] To zależy, ale wyjazd w te strony to raczej spory wydatek. Najtańszy nocleg w tych okolicach kosztuje 155-264 zł/doba, jeśli rezerwujesz lokale lub pokoje przez airbnb. Ja na dłużej zatrzymałam się w Kyoto, a tu przyjechałam tylko na jeden dzień. Bardzo dobrą inwestycją dla osób planujących dodatkowe wycieczki pociągiem jest JR Pass. To dokument, dzięki któremu można dowolnie korzystać ze wszystkich pociągów obsługujących państwowe linie kolejowe JR. Najtańsza opcja to 7 dni za ok. 1000 zł. Kwota ta może się wydawać duża, ale komunikacja publiczna w Japonii jest bardzo droga. Do tego dochodzi jeszcze koszt Amanohashidate Pass (58 zł) i wyżywienia, które jest na szczęście niedrogie, w porównaniu z resztą. Syty posiłek na mieście kosztuje zwykle ok. 35 zł. Dużo można też zaoszczędzić kupując jedzenie w supermarketach oraz robiąc samemu śniadania i kolacje.

© 1756 kilometrów na Zachód ...